Turkey’s High Council of Radio and Television Fines TV Networks on Gezi Resistance Coverage

Turkey’s High Council of Radio and Television (RTÜK) issued fines and warnings on Halk TV, Ulusal TV, Cem TV and EM TV – television networks that prominently broadcasted on Gezi Resistance.

İstanbul – BIA News Desk

Turkey’s High Council of Radio and Television (RTÜK) issued fines and warnings on several television networks for “encouraging people to violence” and “violating broadcasting principles”.

On a meeting yesterday, the council ordered Ulusal TV, Halk TV, Cem TV and EM TV to pay roughly 5,000 euros as penalty.

According to Gazeteport, the council reasoned its decision saying that these channels broadcasted program content that could harm the physical, moral and mental development  of children and young people.

RTÜK members from Turkey’s main opposition party (CHP) objected to a report by Content Evaluation Office President – a bureaucrat that resumed office as interim despite a court on his removal from office.

RTÜK members from Turkey’s opposition parties Hülya Alp and Süleyman Demirkan (CHP) and Esat Çıplak (MHP) objected to the decision saying that mainstream media remained silent to Gezi Resistance on its very first days and public had the right to information. But the remaining 5 members of the commission – who were selected from the quota of governing AKP – supported the fines and warnings.

Bianet

Advertisements
Gallery | This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s